Tuesday, April 05, 2011

Surfebrettdesigner

Forrige uke leste jeg en melding på twitter om noen gategutter i Durban som har blitt livvakter på stranda. Jeg kvakk til på et av navnene, for en av guttene jeg hadde mye kontakt med de siste månedene var en veldig flink surfer. Da det kom en ny twittermelding med link til bilde, så jeg imidlertidig at det var en annen flink surfer med samme navn det var snakk om.

Men jeg fikk den lille puffen bak som jeg trengte for å lete igjennom papirer fra Durban for å finne et telefonnummer - som jeg omsider fant. Og da jeg ringte det, funka det fortsatt og jeg kom til han flinke surferen jeg et øyeblikk trodde hadde fått jobb som livvakt. Så hyggelig det var å snakke med ham! Han har jobb i en liten surfebrettfabrikk, og har nå rykka opp til å designe surfebrett!! Tenk så kult!

Litt før jeg dro, flytta han inn i en leilighet sammen med en kamerat. Jeg var ikke veldig sikker på at det skulle gå bra så veldig lenge, så gleden var dessto større når han stolt fortalte at han fortsatt bor der!

Sååå kult! For noen måneder siden sov han ute. Nå bor han i leilighet og er SURFEBRETTDESIGNER! 


.

3 comments:

Hege said...

hei, kjempe fin blogg:)
Jeg har en skoleoppgave hvor jeg skal skrive om fordeler og ulemper av å studere/jobbe i Sør Afrika.. Hadde vært kjempe fint hvis du kunne svart på denne kommentaren, og fortalt litt om ulempene og fordelene så fort som mulig :)
Tusen takk!

Ingrid. said...

Fordelene er f.eks. de sosio-økonomiske, historiske og politiske forholdene gjør det KJEMPEspennende å studere der (særlig samfunnsvitenskaplige fag); billigere enn i Norge - du kan leve ganske godt på Lånekassa; blir god i formell, skriftlig engelsk; lærer utrolig mye om deg selv ved å flytte, bo & studere i utlandet; får nye perspektiver; gode venner på andre sida av jorda; mer utfordrende (og dermed vokser du mer) enn å bo/studere i Norge.

Ulemper kan f.eks. være: langt hjemmefra; mye nytt og ukjent, kan være vanskelig å takle eller du kan bli lei av å være rar/utlending; høy kriminalitet betyr mindre sikkerhet og mindre bevegelsesfrihet...

Hege said...

tusen takk :-)