Thursday, January 22, 2009

Skumle krokodiller, falske rier og sterke jenter

Jeg skrev at det er mye som skjer, så her er en liten oppdatering. Forrige helg var jeg på tur og så krokodiller, flodhester, giraffer og mange andre skumle og/eller herlige dyr. Jeg har ikke kamera for tida, men skal få bilder av noen andre og legger snart ut glimt fra det ville Afrika. Det var ei kjempehelg - utrolig deilig å komme seg ut i naturen og få frisk luft i lungene og vakkert landskap i øynene :)

Tirsdag var det jo Obamas innsettelse, og jeg kommer med bilder derfra også (dvs fra feiringa vår). Jeg har fått Obama-tskjorte og Obama-button, så jeg er en synlig tilhenger - og jeg leser boka hans nå 'Audacity of Hope' - anbefales!

For de som lurer på hvordan det går med de gravide jentene, så er heldigvis alt bra med både mødre og babyer - og alle babyene er fortsatt inne i magene. Men de har ringt i panikk og smerte opptil flere ganger, men alle rier har så langt vært falske - heldigvis, så babyene kan vokse seg store nok før de kommer ut til den tøffe virkeligheten utenfor.

I dag har vi hatt jentemøte. Guttene hadde fri, slik at vi kunne snakke fritt om hvordan det er å leve på gata for jenter. For det er ikke noe enkelt og behagelig liv. Tenk bare på en liten småting som mensen... Og selvfølgelig større ting som voldtekt og overlevelsessex. Det var et positivt og framtidsretta møte - jentene har bein i nesa og drømmer i hjertet. Og godt å kjenne det sterke søsterskapet.

1 comment:

Anonymous said...

veldig interessant, takk