Tuesday, February 09, 2010

Vel fremme i heten

Jeg er vel fremme i Durban igjen - og her er det hett! Da jeg kom til flydøra og skulle gå ned flytrappa, kjentes det ut som om noen stod med en hårføner og blåste rett i ansiktet mitt. Det er lenge siden jeg har dusja i bare kaldt vann (etter en kald ferie i Norge med kulderekord på Tynset...), og det var sååå herlig å avkjøle seg for en stakket stund. Føttene var så hovna at det så ut som om jeg hadde 5 storetær på hver fot. Og det var 36 grader på rommet når jeg skulle sove - så det ble ikke mange minutters høneblund den første natta... Jeg kom plutselig til å tenke på Kvikne barneskole og Helge Støen som synger "Ja kom til Kvikne, her er det bra. Vatn og fjell, osv osv" og særlig strofa "for et tredve graders hotellrom får ingen såvvå ti" - så sant, så sant.

Men denne natta gikk det bedre, sa jeg venner meg nok snart til hverdagen igjen! Og det er godt å være tilbake.


No comments: