Sunday, April 06, 2008

Dette er helga

Dette er helga da alt ordner seg. Jeg har nå internett på rommet - og bil på plena!

Bilen var egentlig klar allerede fredag, men jeg har ikke hatt tid til å hente nøklene, få opplæring i sikkerhetssystemet og ta en prøvetur før i ettermiddag/kveld.

Sikkerhetssystemet er et kapittel for seg. Her i SA er anti-hijackdingser standardutstyr, og det er ikke bare å sette seg inn, vri om nøkkelen og suse avgårde for å si det sånn. Men jeg tror jeg har skjønt opplegget nå, og har klart å gå inn og ut av bilen på egen hånd flere ganger allerede :)


Jeg ble nesten bilsjuk på den første prøveturen min. Jeg er jo vant til å sitte på i en bil som kjører på venstre side av veien, men det var veldig annerledes å kjøre selv, og jeg ble halv-uvel hver
gang jeg skulle svinge... Men det gikk raskt over.

Verre er det med håndkoordinasjonen. Jeg dæljer høyrehånda i bildøra hver gang jeg skal gire - før det går opp for meg at 'å ja, det er motsatt hånd', jeg får skifta til riktig hånd og endelig gira. Og hver gang jeg skal blinke, slår jeg på vindusviskeren - som er helt tørr og derfor hviner, så jeg skvetter til og skynder meg å slå på blinklysene med riktig hånd - og da som regel til feil retning...


For de som begynner å bli litt nervøse nå kan jeg berolige og si at jeg kun har kjørt i nabolaget her, og at planen er å fortsette med det til jeg har vent meg til at alt er bakvendt - og
deretter dra ut på mer trafikerte veier... Jeg må jo se ut som en idiot der jeg skrur på vindusviskerne, deretter blinker til høyre selv om jeg ligger i venstre fil, og så midt i krysset oppdager at jeg blinker feil og retter på det. Så det er best å rydde opp i unotene før jeg menger meg med andre bilister :)

Her er bilen, meg og Ronnie som har hjelpa meg:

2 comments:

Anonymous said...

Så vakker og flott du var på dette bilde!! Savner deg....Cathrine

Kjetil said...

Der ser du. Jammen fikk ikke du også en dag hvor alt fungerte som det skulle.