Saturday, June 10, 2006

Eksamen

I dag har jeg skrevet semesterets siste eksamen - godt aa vaere ferdig. Den gikk bra, og det gjorde den i gaar ogsaa. Kan ikke si det samme om de forrige eksamnene, men, men... Jeg regner med at jeg staar, saa da er det jo greit. Det var mitt eget, bevisste valg. Jeg var ikke saerlig forberedt og dessuten ganske ufokusert, fordi jeg har prioritert tida paa andre ting. Det er nesten to maaneder til jeg kommer tilbake hit. De fleste paa Dream Centre er neppe i live saa lenge. Det var derfor viktig for meg aa bruke tid (dvs noen dager...) paa aa ta avskjed med dem. Det var veldig koselig. Det ble mange klemmer, ingen taarer (der og da, vel og merke - jeg strigraat etterpaa...), mye latter. Har laert saa mye der - saerlig av min hjertevenninne. Hun har laert meg om verdighet. Verdighet, overskudd, viljestyrke. Hun har gitt meg gaver av fortrolighet, glede. Hun har laert meg litt om perspektiver paa livet, selv om jeg fortsatt har mye aa laere. Saa da ble tid, naerhet og tilstedevaerelse med mennesker prioritert foran strev etter hoye karakterer. Og jeg angrer ikke paa prioriteringene, selv om jeg faktisk har faatt et haap om aa se henne igjen naar jeg kommer tilbake. Hun har blitt saa mye bedre - appettitten og glimtet i oyet er tilbake. Det siste vi sa til hverandre var "Ses i august!". Saa faar vi se om vi faar rett.

Jeg reiser uansett fra Durban International Airport tirsdag morgen, for aa vende tilbake 7. august. Naa skal jeg bare feire at eksamensperioden er vel overstaatt (sannsynligvis med aa se fotball-VM paa tv) og pakke - og si hadet til noen flere.

1 comment:

Unknown said...

heia! ja tenkt det, nu er jeg endelig lærer! :) gøy det! :)
trur ikke jeg kommer til hamar i sommer.. skal jo i rebekkas bryllup, og det blir vel den eneste osloturen min i sommer. men skal ikke du i det bryllupet? sees der?