Wednesday, August 09, 2006

Back in Durban

Da er jeg tilbake igjen, og det foles bra. Turen gikk fint. Flyet fra Oslo var forsinka og det var noe greier med boardingpasset, saa det ble ikke noe av min planlagte middag i Paris, men ellers gikk alt paa skinner. Jeg kjopte reisesyketabletter og det var en suksess - ikke den minste anelse kvalme til tross for 3x letting og 3x landing. Men jeg ble skikkelig rusa og slov, og var visstnok ikke tilsnakkelig i hele gaar. Den storste nyheten ved turen var at jeg klarte aa baere kofferten min SELV - heeele veien fra parkeringsplassen og opp til rommet mitt. Det hadde jeg aldri trodd, og jeg var fryktelig stolt over meg selv :)

Mye gjensynsglede i gaar - hyling og klemming. Det blir nok litt i morra ogsaa, naar jeg treffer klassa. Idag er det Public holiday her - den nasjonale kvinnedagen - saa jeg vasker sengeklaer og pakker ut, og treffer ingen nye.

Ellers er alt som for. I gaar var det stekende sol, og jeg var overrasket over at vinteren i Durban er varmere enn sommeren i Oslo/Tynset/Trondheim. Men i dag regner det - yrer lett ned, friskt og deilig. Og apekattene er her. Det ser ut som noen har faatt barn, for det er noen veldig smaa i blant dem. Skikkelig sote.

1 comment:

Ingrid. said...

I gaar kveld fant jeg endelig pinkoden min, saa naa fungerer mitt sorafrikanske tlfnummer (hint, hint)...