Saturday, February 24, 2007

Life in Durban

Naa er det ikke bare usb-brikka som har faatt virus, men hele pcen min er syk og nede for telling. Jeg lever forelopig i haapet om at den kan bli frisk igjen - det vil bare vaere altfor surt om alle bildene mine (ikke minst fra The big trip i juleferien) og all musikken (saerlig alt jeg fikk av Ole Jorgen mens vi var i Kongo) gaar tapt.
Men mens vi venter, og i stedet for aa sutre over at jeg ikke kan legge ut bilder og fortelle fra turen, kan jeg jo blogge litt fra samtiden. Paa torsdag hadde Knut bursdag, og Emma (kjaerste) arrangerte overraskelsesbursdagsselskap. Her er de to:


Her er Linda, meg og Gloria:

Det var kjempegoy aa treffe Linda igjen. Hun har vaert hjemme det meste av tida dette semesteret for hun er noksaa gravid - med termin om to uker. Og mens vi er inne paa babyting: Mbali fodte ei jente paa tirsdag denne uka! Hun er hjemme i Piet Retief (som ligger like ved grensa til Swaziland - jeg var med og besokte familien hennes forrige semester), og kommer kanskje tilbake neste semester.
Her er noen flere av oss. Vi var litt trotte, saa det er ikke saa mange actionbilder...


Og her er Chris og meg:
I dag har jeg kjopt meg vifte! Og det tegner til aa bli aarets beste innkjop. Det har vaert helt uutholdelig hett her i Durban, med temperaturer over 30 og en luftfuktighet som ikke likner grisen. I det jeg skrur av vannet i dusjen og holder ut armen for aa hente haandkleet, renner svetten igjen... Saa sovnkvaliteten har vaert saa som saa, og livskvaliteten enda verre. Men jeg er jo en handlingens kvinne, og har altsaa gaatt til innkjop av en ny bestevenn og livsredder. Heldigvis kom teknikeren Justice og hjalp meg aa montere den, og etterpaa stod vi bare der foran den og not forfriskningens vinder hoylytt i en halvtime :) Det foles som om hele livet har snudd til det bedre.

No comments: