Friday, August 03, 2007

Tilbake igjen

Ja, naa er jeg vel tilbake i Durban og Howard College. Henta flyttelasset mitt idag og driver naa og pakker ut (vi maa flytte helt ut av rommene vaare hver ferie...). Gorr kjedelig.

Heldigvis ikke like kjedelig paa skolen. Tar blant annet et fag som heter "Psychology and Society: Understanding Violence". Det ligger an til aa bli kjempespennende, saa dere kan forvente noen referater og litt tankespinn rundt det...:)

Haaper ogsaa paa aa folge utviklingen i Zimbabwe. Sor-afrikanske myndigheter har faktisk gaatt ut naa og sagt at det er vanskelige tilstander i Zimbabwe, og selv om de ikke ville bruke ordet "krise", er det allikevel et langt skritt i retning anerkjennelse i forhold til tidligere uttalelser. Avisene rapporterer om en mann som ble drept i en krangel om et brod. Ganske deperate tilstander der, med andre ord. Grensene oversvommes av zimbabwere som vil inn i Sor-Afrika, og saa vidt jeg fikk med meg paa nyhetene i gaar kveld, vurderes det naa aa innvilge dem status som flyktninger.

Og selvfolgelig blir det glimt fra hverdagslivet her. Har ikke sett noe til apekattene ennaa, og lurer faelt paa hvor det har blitt av dem. De dukker vel opp igjen. Ellers saa var det 29 garder her i dag, saa det er en mild vinter kan du si :)

Her er det vakre campus. Det forste bildet er tatt fra biblioteket og vi ser Memorial Tower Building der jeg har mange av forelesningene mine (fotograf: Kjersti):


Det andre bildet er av biblioteket, der jeg sitter mange timer...:


Kommer med bilder av meg ogsaa etterhvert :)

No comments: