Wednesday, January 16, 2008

Nytt år - nye muligheter

Jepp - det er nytt år og nye muligheter, og jeg står på farten nedover jeg til Durbs "home sweet home" :) I går hadde jeg vaskedag, og idag har jeg pakkedag. Men det går veeeldig sakte fremover... Pakking er no' dritt.

Skal en snartur innom Sverige. En kamerat fra Sør-Afrika (Justice, tror det fins bilder av han her på bloggen et sted) er der på utveksling dette semesteret. Snakka nettopp med han på tlf, og han frøs, så nå skal jeg ned med noen stilongser o.l. Ikke greit å komme fra sørafrikansk sommer til skandinavisk vinter. Der han kommer fra (ligger ved Kalahariørkenen) er det fryktelig varmt - så varmt at de av og til sover under senga. Der er det visstnok kjøligst. Så det er litt av en overgang...

Jeg skal selvfølgelig ta han med over grensa en liten tur. Når han er så nærme, må han jo komme og oppleve litt av fedrelandet mitt! Ei jente til som også er utvekslingsstudent fra Sør-Afrika (kjenner henne ikke ennå og ikke sikker på hva hun heter) skal også være med. Da skal de få oppleve Norge på sitt mest eksotiske - dvs SNØ. Akebrettkjøring, basing i snøen - og varm kakao når man kommer inn i varmen igjen. Det blir nok gøy :)

På mandag går ferden ned til Durban igjen. Tenk at jeg allerede har vært der i to år... Nå i tredjeåret skal vi ut i praksis, og jeg og en kamerat til (Chris, tror det fins bilder av han her også) er så heldige at vi skal til Dehli i India! Vi skal lære om arbeid med gatebarn, og forhåpentligvis få noen ideer til hva vi kan gjøre i Durban etterhvert. Men mye mer om det senere... For denne gang: Godt 2008!


Og her fant jeg et bilde. Chris til venstre, meg i midten og Justice til høyre:

No comments: