Saturday, May 27, 2006

Hei sveis

Livet gaar sin gang her i Durban. Jeg har hatt semesterets siste forelesning, og naa er det repetisjon til eksamener som staar paa agendaen. Jeg hadde mange planer for dagen - handle, vaske klaer, lese om research i psykologi, kanskje gaa videre til neste tema hvis jeg kom saa langt, var de viktigste - men saa langt har dagen gaatt med til aa lese norske nettaviser og tegneserier. Jeg kommer ganske enkelt ikke i gang... Mikaels konfirmasjon er i dag, saa jeg skulle mye heller vaert paa Tynset denne helga.

Paa mandag skal jeg se paa hybel. Har veldig lyst paa hage, og aller helst svommebasseng :) Ei norsk jente som er utvekslingsstudent og flytter tilbake til Norge, bor der naa. Huset ligger paa den trygge siden av universitetet, saa det hores bra ut. Hvis jeg liker det jeg ser, slaar jeg til, og forhaapentligvis flytter jeg etter siste eksamen og for jeg flyr hjemover.

Ellers er livet fullt av opplevelser. De to forrige postene (A happy place og Lykke) er gode eksempler paa spennvidden i livet mitt her. Det er mye folelser i sving - i alle retninger, gode og vonde... Jenta jeg skrev om i Happy place lever fortsatt - saa vidt. Det gjor dessverre ikke hun som hadde besok av den lille, dansende jenta du filma, Cathrine. Men det er noen gode overraskelser innimellom. Ei jente som var blitt utstott av familien, fikk besok av mora og broren sin for forste gang i gaar!! Det var helt fantastisk - jeg ble saa glad at jeg graat... Hun straalte som en sol resten av dagen og jeg har knapt sett et saa lykkelig menneske i hele mitt liv.


Jabbadabbadu, jeg bor komme meg til biblioteket og komme i gang med dagens oppgaver... Apropos biblioteket: Leste ferdig 'Sense and sensibility' av Jane Austen i gaar kveld - en skikkelig sot og sjarmerende bok som er perfekt til koselesing.

Mikael: Jeg haaper du fikk masse penger i konfirmasjonen og at du kommer og besoker meg neste semester!!

PS: VINNERNE av gaaten som ble publisert 4. mai er kaaret: Gratulerer til mor, far og Joakim!! Premien er en flaske sorafrikansk vin, og blir overbrakt ved forste anledning!

No comments: