Saturday, May 17, 2008

Hipp hipp hurra - 17.mai med sno i Norge og Lesotho

Tillykke med dagen alle nordmenn og nordkvinner! Vi skal feire her i Durban ogsa i kveld - jeg fikk jo norsk flagg fra tante Inger i fjor, sa vi er godt utstyrt :)

Enn sa lenge kan vi jo feire med noen snobilder. Leser at det snor i Norge ogsa idag, men disse bildene er fra Lesotho:

Det var helt fantastisk: stralende sol, frisk og kald luft og sno sa langt oyet rakk. Jeg fikk helt paskestemning. Det var bare helt nydelig. Jeg er nok mer norsk enn jeg trodde, for jeg hadde ikke forventa en slik reaksjon av a se sno... Men det var rett og slett vidunderlig vakkert.

Her er fra veien opp fjellet - forventningene okte i takt med snoen i bakgrunnen:
Og her er oppe pa plataet, med de tradisjonelle runde hyttene:


Det var til og med ski pa veggen inne pa hytta/puben/restauranten:




Det ble dessverre ingen skitur pa oss, men det ble litt snoballkrig :)


Vi spiste orret pa den hoyestliggende puben i Afrika:


Og til slutt en advarsel:

No comments: