Thursday, May 15, 2008

Kvinnen bak rattet

Kvinnen bak rattet begynner få dreisen på det nå :)

Forrige uke fikk jeg endelig ordna med forsikringspapirene, så da var det bare å slå seg løs på veien :)

I dag hadde vi komitémøte i byen, og jeg kjørte - midt i rushtrafikken på vei hjem igjen. Og det gikk såååå bra :) :) :)

Du må huske at Durban er en stor by (mye større enn Oslo, for ikke å snakke om Hamar som er den eneste "byen" jeg er vant til å kjøre i) og det er ikke bare masse biler her, men ikke minst gærne toyota hiacer (lokal "taxi"). Så jeg er fornøyd med meg selv, som ikke bare klarte det bra, men som også beholdt roen og faktisk likte det. Jeg tror jeg har fått litt bildilla......

Jeg parkerer hos naboen, for vi har ikke noen bilinnkjørsel til huset her. Først parkerte jeg på plena (se bildet da jeg hadde kjøpt bilen), men nå har de gitt meg en slags garasjeliknende ting - dvs fire stolper med tak over. Jeg må rygge inn, og det er litt kronglete. Men jeg fikk det til ved første forsøk, og nabokona brøt ut i applaus og jubelrop - "I love it when a woman drives better than a man" sa hun. Det var nemlig en mann som parkerte der tidligere, men nå har han fått plassen på plena istedet, for han strevde så fælt med å rygge inn i 'garasjesaken'. Så joda, kvinnen bak rattet begynner virkelig å få dreisen på sakene nå :)

No comments: