Thursday, May 29, 2008

Lykken er et hjem

Det er MASSE som skjer nå - både politisk i Sør-Afrika som er verdt å kommentere og privat med reising og bilder som burde legges ut, men nå må jeg skrive om noe jeg var med på i dag: Jeg fulgte en gutt fra gata hjem!

Å vende hjem etter mange år krever stort mot. Men sammen er vi sterke. I dag har jeg sett et mirakel. Jeg vet ikke hva annet jeg kan si. Det var en fantastisk opplevelse. Han var så glad som jeg knapt nok har sett noen før, og mammaen også. Ingenting er som å ha et hjem å komme til, en familie som holder av deg, et sted du hører hjemme. Ingenting kan måle seg med tilgivelse, og å vite at du er ønsket og elsket - selv når du trodde at skaden var uopprettelig. Så stort mot har stor lønn. Og gjenforeningen med familien er en spire til et nytt kapittel. Følelsen er at nå er alt mulig...

No comments: