Saturday, January 06, 2007

Nairobi

Og ankomstbyen er i hvert fall en storby! Nairobi er hovedsetet i Ost-Afrika.


Jeg reiser herfra mandag morgen. Da gaar bussturen videre til Kampala, hovedstaden i Uganda. Fram til da skal jeg bare slappe av og bruke saa lite penger som mulig :) I morgen kveld kommer Ingunn fra Dar es Salaam. Flyet hennes tilbake til Norge gaar ogsaa mandag morgen, saa da faar vi en kveld og en natt til sammen. Jeg kunne egentlig reist sondag kveld, men har faatt helt skrekken for aa kjore buss om natta. Det er utrolig ekkelt med grisekjoring i morket, saa jeg sover heller en natt til her i Nairobi. Kunne ogsaa tatt en buss direkte til Kigali i Rwanda (via Uganda), men siden den ogsaa maa kjore om natta, har jeg valgt aa stoppe og sove i Kampala, og heller dra videre til Kigali med en ny buss paa dagtid. Og da faar jeg jo se mye mer ogsaa! Om natta er det helt morkt og jeg faar bare med meg det som er i lyskasterne til bussen (som ikke er saerlig gode, saa jeg ser stort sett bare groftekanten og motende biler), men om dagen er det goy og sitte og folge med mens vi kjorer vestover. Paa mandag gaar turen litt nordover ogsaa - vi krysser ekvator og kommer faktisk paa den nordlige halvkule. Men paa vei fra Kampala til Kigali krysser vi ekvator igjen og kommer tilbake til den sorlige halvkulen.

Vel, vel, enn saa lenge... ha det godt alle sammen!

No comments: