Friday, July 09, 2010

Gatelivet går sin gang

Jeg var ganske spent da jeg kom tilbake fra Kina midt under VM - ville jeg finne noen av ungdommene på gata? Da jeg sa hadet til dem før jeg dro, fortalte de at politiet hadde kommet og sagt at de måtte komme seg vekk under VM, ellers ville de bli arrestert og holdt i arresten til etter at VM var over.

En av de første dagene jeg var tilbake var jeg innom et barnehjem, og der møtte jeg overraskende ei av jentene fra gata. Hun sa hun hadde flytta inn der nå under VM fordi det ble for mye trøbbel med politiet, men at hun ville ut igjen etterpå.

Så hun bekrefta det vi hadde snakka om før jeg dro: at det kunne være en god idé å finne et alternativ - om ikke permanent, så i hvert fall en kriseløsning mens fotballen pågikk.

Så jeg var veldig spent da jeg gikk til området der jentene jeg er mest med bor.

Jeg så konturene av noen der da jeg nærma meg. Og da jeg kom enda nærmere hørte jeg noen hyl - gledeshyl, heldigvis - "Ingriiiid!!!" Så da ble "litt" klemming og gjensynsglede.

Så tiltross for truslene i forkant, går gatelivet sin vante gang under VM.


.

No comments: