Monday, July 12, 2010

It's been AYOBA time!

En av sponsorene til VM er mobilleverandøren MTN, og de har hatt Ayoba! (betyr megakult, fantastisk, osv og sies med gusto) som slagord. Man blåser i vuvuzelaen i en bestemt rytme: Du du - du du - du du du du duduu, og så roper alle: AYOBA! Tenk deg noenogtjuetusen folk på Fanfesten som gjør det der koordinert, så får du et lite inntrykk av trøkket.

Og det har virkelig vært et megakult, fantastisk, ayoba VM!


Vi har vært en del på Fanfesten, og det har vært ayoba! Fanfesten i Durban ligger på den nyoppussa stranda, og det er rett og slett en perfekt beliggenhet. Mens det ennå var dagkamper satt folk og sola seg i bar overkropp og så kampen på storskjerm. Kveldskampene krever vesentlig mer påkledning - men det gjør ikke noe når man har på Ghana-lue!


Vi har nikost oss, rett og slett, både dagtid og kveldstid.


I går var vi der og så finalen. Kampen begynte som kjent halv ni om kvelden. Vi kom dit klokka fem, og det var nesten helt fullt allerede!

Fanfesten i Durban er forøvrig den største og beste Fanfesten i verden, ble vi fortalt. Vi har hatt flest folk av alle Fanfestene rundt om i landet og verden. Sannsynligvis den med best stemning også!

Jeg har dessverre ikke fått med meg alle bildene jeg tenkte (internetten hjemme er ikke bra nok til å laste opp bilder, og nå er jeg på campus - ja VM er over og hverdagen så smått tilbake og jeg er på campus en tur, men hverdagen varer ikke lenge, for i morra drar vi på tur for å se etter elefanter, giraffer, flodhester m.m.!), så jeg får skrive mer og legge ut flere bilder senere...


Men hvis noen fortsatt er i tvil, så har dette VMet vært:
Du du - du du - du du du du duduu! AYOBA!!!

No comments: