Thursday, April 22, 2010

GRADUATION, part 2

Selve seremonien var på en annen campus enn vår, så Chris og jeg bestemte oss for å leie "kostymet" en dag til, slik at vi fikk tatt bilder på vår campus også - det er tross alt der vi har alle minnene fra fire års studier.


Her er jeg på plena der vi pleide å møtes for lunsj og ellers i de fleste fristunder, særlig de to første årene. Utsikten er mot havna. Bygget til høyre i bildet er Student Union hvor vi har skrevet noen av eksamenene, vært på studentfester, og hatt gateteamplanleggingsmøter. Til venstre er et matutsalg der jeg kjøpte wors og lammehamburger veeeldig ofte førsteåret. Og bilene står parkert der hvor jeg pleier å parkere når jeg drar på campus om kvelden for å sjekke epost og facebook.



Her er jeg på den samme plena, nå ser vi Memorial Tower Building i bakgrunnen. Der hadde vi forelesningene våre det første året - der lærte vi om Paulo Freire, Antonio Gramsci og Henry Giroux, og livene våre ble aldri de samme igjen! Alt vi senere har gjort har vært inspirert av frigjøringsteoriene deres. Hatten min var litt for stor, så jeg strevde med å holde den på plass...


Det var veeeldig varmt under den kappa, så jeg måtte ta pause innimellom poseringa, og fotografen snek seg til å ta bilder da også... (jeg vet at det kan se ut som om jeg poserer på det første bildet, men det må ha vaert flørting med kameramannen - tatt på fersken!)



Her er Chris og jeg. Vi er de eneste fra klassa som fortsatt holder til på campus, og vi tar begge en full forskningsmaster.

Obama og Mandela må selvfølgelig være med!



1 comment:

Joakim said...

Synd flyene sto på bakken! Vi skulle ha vært der alle sammen egentlig, men det er nå moro å se bilder i alle fall :)

Gratulerer nok en gang!