Monday, April 26, 2010

Vinteren har kommet

Vinteren har kommet hit til Durban. Den kom på fredag. Plutselig var det kjempekaldt, og jeg måtte finne fram sokker.

Tror jeg har lagt igjen alle skjerfene mine i Norge, for jeg kunne ikke finne noen. Jeg må nok anskaffe meg et, for jeg går allerede rundt og hoster, og har masse grums i halsen.

Jeg har blitt en skikkelig pingle, med andre ord, for nattemperaturen har ikke vært under 15 grader (varmegrader, altså), og i dag er dagtemperaturen meldt opp i 30 grader. Så så fryktelig kaldt burde det ikke være for en nordkvinne. Men det er rart hvordan 18 grader plutselig føles så kaldt at jeg nesten ikke kommer meg ut døra, men vil sitte inne med dyne og varm krydderte...


Til mitt forsvar vil jeg bare påpeke at endringen skjedde raskt, og at det derfor sannsynligvis oppleves ekstra kaldt. Onsdag og torsdag tok jeg jo graduation-bilder, og svetta som en gris og måtte ta pause og ta av meg kappa innimellom. Men så skjedde det altså et væromslag, og fredag morgen var den barbeinte sesongen over for min del.

No comments: