Wednesday, April 07, 2010

Summa Cum Laude

Jeg vet at det i norsk kultur ikke er sosialt akseptert å skryte av seg selv, men jeg har bodd i utlandet lenge nok til å gjøre det allikevel :-) Jeg uteksamineres Summa Cum Laude! Juhuu!

Jeg vet ikke om tittelen brukes i Norge? Vet om laud (kort for laudabilis), men dette er altså enda bedre! Ser på wikipedia at "laudabilis prae ceteris" eller preseteris har blitt brukt i Norge som betegnelse for en høyere utmerkelse enn laud, så det er vel det Summa Cum Laude her i Sør-Afrika tilsvarer, tipper jeg.

Det er i hvert fall ingen liten sak, og ikke noe som blir gitt hvert år! Så er det rart jeg er glad?!?

1 comment:

Lisbeth said...

Wow! Gratulerer! Det høres veldig fint ut - selv om jeg ikke aner hva det innebærer... Men du fortjener det garantert! :D