Saturday, August 07, 2010

Bursdagsparty

Ei av jentene på gata hadde bursdag i dag, så det var stor lykke og glede.

Vanligvis besøker jeg ikke gata på lørdager, for at de skal være frie til å gjøre det de gjør. Lørdager er beste tida for både den ene og den andre måten å skaffe penger på, enten det er å robbe folk (fulle folk med cash og mobiltlf er gode bytter, og dem fins det mange av på lørdager) eller å dra på diskotek for å hooke opp med en fyr som betaler litt for ekstragoder...

Men jeg ble innstendig bedt om å komme i dag - helst tidlig på dagen - så jeg gjorde et unntak. Vi hadde en kjempefin bursdagsfeiring, med mangestemt bursdagssang og bløtkake på deling. En av guttene skaffa kniv til å dele kaka med - en springkniv som nok har blitt brukt til litt av hvert. Men før han satte den i kaka, viste han den til meg og sa "Se, ikke noe blod", for at jeg ikke skulle bekymre meg for verken hygienen eller moralen...

Bursdagspresangen fra meg var en stor boks med yoghurt, som er en skikkelig luksusvare og vakte stor glede.

Det var flott å feire sammen. Bare det at hun vet fødselsdatoen sin er slett ingen selvfølge... Og å ha overlevd enda et år er heller ikke noe som kan tas for gitt. Så, hurra! hurra! og må hun få enda maaaange og gode år!

No comments: