Thursday, January 06, 2011

I Norge på ubestemt tid

Nå sitter jeg på Tynset, der snøen har lava ned i hele dag, og jeg har gått tur ute og kjent at jo jeg er virkelig i Norge (kulda stakk i kinna)!

Det har seg sånn at jeg venter på klarsignal fra universitetet for å gå videre i forskningsprosessen, og jeg har fått vite at det vil ta et par måneder eller mer, og jeg har ikke råd til å være i Durban og vente. Så i går kom jeg hjem til mor og far, der jeg får sove og spise gratis, så lenge jeg trenger. Jammen er jeg heldig.

Det ble allikevel mye gråt i forbindelse med avreisen fra Durban. Jeg kommer tilbake en gang, men det blir nok bare kortere besøk, og jeg har pakka ned rubbel og bit og sendt avgårde flyttelasset, så dette var en stor avskjed.

Så nå skal jeg la felt være felt, og jobbe med skrivearbeidet i noen måneder istedet. Det blir nok fortsatt litt blogging, for jeg har mye kontakt med folk i Durban og jeg har fortsatt mange ufortalte historier på lager.

Enn så lenge håper jeg at mildværet fortsetter, og at jeg snart får opp motet og kommer meg ut på ski!

No comments: