Wednesday, March 07, 2007

Bloggesisten - 6 rare ting...

Regler:
Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv. Bloggere som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon.

Ok, jeg har blitt "tatt" av Anne Kathe, saa jeg maa oppgi seks rare ting om meg selv. Here goes:

1. Jeg har spist krokodille (og larver og snegler!)

2. Jeg har vaert i flere land i Afrika enn i Europa (tror jeg i hvert fall...)

3. Jeg totta (dvs sutta paa tommeltotten) til jeg var 10 aar (kremt, ut fra det jeg laerer i psykologi naa er det ikke et sunt tegn...)

4. To av taerne mine har "bytta plass", slik at jeg har en lang taa der jeg skulle hatt en kort en, og en kort taa der jeg skulle hatt en lang en.

5. Jeg kan ikke bruke det samme haandkleet til aa torke baade haaret og kroppen med (saa hvis jeg bare har ett haandkle (hvilket hendte mange ganger paa min lavbudsjett-juleferietur) bruker jeg det til haaret, og torker kroppen med et klesplagg, lufttorking e.l.).

6. Jeg har vaert i tre land uten offisiell og/eller reell fred (paa besokstidspunktet)


Og jeg tar Havard, Sara, Gro Mari, Kristoffer (Familien Myrheim), Ole Jorgen (Kongobloggen), og Ann Helen (Amundsens)! Og siden jeg ikke er saa teknisk-fancy, klarer jeg ikke aa legge opp linker til dem her, saa du maa gaa til lista paa hoyre side av bloggen og klikke paa bloggene deres selv...

PS: De tre landene er Burundi (hvor en rebellgruppe ennaa ikke hadde signert fredsavtale, men hvor det var trygt i byen der jeg var, jeg bare maatte la vaere aa reise rundt i landet), Kongo (hvor flere rebellgrupper fortsatt er i aktivitet, men hvor det ogsaa var forholdsvis trygt i byen der jeg var) og Israel (en selvmordsbomber sprengte seg selv i Jerusalem mens jeg var der, og i Haifa mens jeg fortsatt var i Jerusalem).

Av krokodille, larve og snegle, tror jeg at jeg maa si at larver smakte best. Men jeg kan naar som helst spise hvilken som helst av dem igjen. Det vil si - saa lenge jeg ikke maa "slakte" dem selv (saerlig gjelder det siste krokodillen...)

PPS: Den siste rebellgruppa i Burundi har signert fredsavtalen naa, saa naa er det offisiell fred i landet - og forhaapentligvis reell fred ogsaa!

No comments: