Saturday, August 25, 2007

Stressa og travel

Lenge siden forrige oppdatering naa... Vel, jeg er stressa og travel. Har minst en innlevering, test eller framforing hver eneste dag, saa det er hektisk program for tida. Noe av det mer utfordrende i uka som kommer er at jeg skal ha gruppearbeid blant barnehagebarn. Husker noen sangen "Old McDonald had a farm - hiyahiyahoo - and on that farm there was a ..."?? Jeg prover nemlig aa huske den, men jeg slaar alltid over til en norsk versjon. Saa PLEASE skriv en kommentar med teksten om du husker den!

Noe spennende som skjer for tida er at en lov er til behandling som gjelder fysisk avstraffelse av barn. Loven antas aa passeres/godkjennes i lopet av aaret, og i saa fall vil fysisk avstraffelse bli forbudt. Det skaper enorme reaksjoner. Folk skriver leserinnlegg - bl.a. "jeg vil spy bare ved tanken". Og tanken som han vil spy av er at det skal bli forbudt aa slaa barn! Er ikke det sprott? Jeg faar lyst til aa spy av tanken paa at barn blir slaatt av foreldrene sine... Det er en veldig utbredt barneoppdragelsesskikk - jeg vet bare om en person som ikke har blitt slaaatt av foreldrene sine. Og de fleste kan fortelle om mye mer en bare en dask paa rumpa. Blaamerker, blodende saar, bruk av stokker, belter, osv. Men mer om det senere. Jeg maa straks lope videre...

PS: ikke glem aa gi meg teksten til Old MacDonald :)

2 comments:

Anonymous said...

Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o
And on his farm he had some chicks
Ee i ee i o
With a cluck-cluck here
And a cluck-cluck there
Here a cluck, there a cluck
Everywhere a cluck-cluck
Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o

Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o
And on his farm he had some cows
Ee i ee i oh
With a moo-moo here
And a moo-moo there
Here a moo, there a moo
Everywhere a moo-moo
Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o

Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o
And on his farm he had some pigs
Ee i ee i o
With an oink-oink here
And an oink-oink there
Here an oink, there an oink
Everywhere an oink-oink
Old MacDonald had a farm
Ee i ee i o

Add in other animals that you teach on the farm like :
dogs - woof-woof
cat - meow-meow
sheeps - baa-baa
horses - neigh-neigh

Ingrid. said...

SUPERT!!! TAKK!!! You've made my day!!