Wednesday, June 03, 2009

Long overdue update

Ja, nå har det virkelig vært "long time, no see", så her kommer en liten oppdatering... Jeg skrev semesterets siste eksamen i går - deilig å være ferdig! Det har vært fryktelig travelt og jeg har nok stressa litt for mye - jeg skjønte det når jeg en morgen fant meg selv på vei til skolen uten sko! Vi har nylig hatt om mental helse, og det var jo litt foruroligende å plutselig oppdage at jeg går i tøfler på vei til campus, hahaha.

Nå er det tut og kjør med forskningsoppgaven. Vi er ute på gata nesten hver dag og samler inn data. Forrige uke hadde vi en ganske skummel opplevelse - vi var i et område hvor vi ikke er kjent, og ble ikke akkurat ønsket varmt velkomne, men det gikk heldigvis bra. (Nå skal vi være i områder der vi allerede er godt kjent, så ingen grunn til bekymring :-)

Ellers er det vinter her nå. Fryktelig kaldt om morgenen, så det er uggent å stå opp. Jeg sover med ullsokker og dobbel dyne. Men det sier mer om hvor pinglete jeg er enn hvor kaldt det er, for jeg tror ikke det har vært under 15 grader, og neppe noe særlig under 20 i løpet av natta... Vi er heldige her i Durban, for i andre steder i landet har det til og med vært minusgrader! Men det er varmt om dagen, heldigvis, så det er deilig å sitte og tine i sola.

No comments: