Wednesday, April 30, 2008

Maurinvasjon!

ARGH! Jeg blir gaaaal!! Jeg er invadert av maur - de kryper fram fra ingensteds og jeg skjønner ikke hvor de kommer fra eller hvordan jeg skal bli kvitt dem...

Da jeg våkna opp i dag, fantes det ca 10 millioner maur i senga mi. Ja, senga mi. Veldig lekkert...

Da jeg satt oppe natt til tirsdag og skrev oppgaver, kom det plutselig en hel hær marsjerende opp ledningen mellom laptopen og høytalerne. Jeg prøvde å følge dem nedover for å se hvor de kom fra, men havnet på den høytaleren som står på gulvet (sub eller hva det nå heter), og derfra gikk ferden til skjøteledningsdingsen der jeg har alle strømuttakene. Der oppdaget jeg at maurhæren har forskanset seg på alle ledningene - mobilladeren, kameraladeren, leselampeledningen.

Men jeg hadde ikke tid til å bry meg - jeg hadde en tidsfrist, og masse sider å skrive. Så jeg bare feide de bort når de ble for innpåslitne og ikke holdt seg på ledningen lenger men begynte å klatre på tastaturet...

Trodde jeg hadde vaska dem bort - men neida. I dag tidlig fant jeg altså myriader i senga. Og nå kryper de oppover leggene mine hvis jeg legger opp føttene på høytaleren. Og de er i veska. Og i psykologiboka.

Jeg skjønner bare ikke hva jeg kan gjøre. Vanligvis kommer de der det er mat, så jeg kan for eksempel ikke legge fra meg en epleskrott. Vi må vaske opp utstyret vi har brukt til å lage mat før vi kan spise, og ikke la noe ligge, osv. Men det er greit nok, og det skjønner jeg: Matrester tiltrekker maur. Men hvorfor liker de laken? Og ledninger? Ledningene likner jo på lakris, men jeg tviler på at de smaker som det...?!

No comments: