Sunday, October 06, 2013

Gudstjenester, tårer, takplatespiker

To gudstjenester, to nattverder, og ganske mange tårer - det kan være oppsummering av dagen i dag for meg. Vi var i Bagira, som har vært Ingeborgs hjemmemenighet i mange år, og det var gripende å være med på avskjeden med dem. Jeg skulle egentlig komme med en liten hilsen, men gråt for mye på den første gudstjenesten så jeg slapp. Men innen den andre gudstjenesten var i gang hadde jeg fått tømt meg, og klarte å si noen ord...

Etter 5 timer med gudstjenester fikk vi middag hos pastoren sammen med noen av lederne i menigheten. Veldig koselig og veldig godt.

Vel hjemme igjen ble jeg sittende med to av lederne for bygginga av et helsesenter i en landsby en del timers kjøring herfra, og det ble et par timer med forklaring av så og så mange kilo med 12 cm-spiker, så og så mange kilo med 4 cm-spiker, så og så mange forsterkningsjern (eller hva det nå heter!? jeg har bedre ordforråd på fransk enn på norsk når det gjelder byggematerialer og byggearbeid, hehe) av 10 mm eller 8 mm dimensjoner, sement og dørhengsler og planker og jeg vet ikke hva. Hjeeelp, hvordan skal jeg klare å regne ut hvor mange takplater som trengs etter at Ingeborg har dratt...???

Men det er søndag, og "fall til ro" synger i hodet, og vi får bare håpe at alt går bra.

No comments: