Tuesday, May 08, 2007

Bursdag

Feiringa starta egentlig for en måned siden. 8. april (merk måneden) ble jeg nemlig vekka grytidlig om morran av at telefonen ringte - og i andre enden var det noen som sang "Happy birthday to you" av full hals... Noen hadde lagra feil maaned paa mobilen, og spredt ryktet - så det herska panikk og fullt kaos, i det de prøvde å organisere en overraskelsesfest i siste liten. Dessverre oppdaga de at det var feil dato, så det ble ikke noe av festen da... :) Det ville jo vaert en virkelig overraskelse - bursdagsselskap en maaned for tidlig :)

En måned senere (dvs nå) var det derimot riktig dato. Jeg trodde ikke det kom til å bli saerlig med feiring, for vi har så fryktelig mange prøver og oppgaveinnleveringer denne uka, så det er ingen tid til fornøyelser.

Men jeg begynte å ane ugler i mosen ettersom dagen gikk, for jeg observerte en del mistenkeligheter - f.eks. at alle lurte på klokka når jeg var ferdig med statistikkprøva i dag. Så da Siphiwe ringte i ettermiddag og sa han stod fast i en av bygningene på campus fordi batteriet på rullestolen hans var flatt, og lurte på om jeg kunne gå til rommet hans og hente laderen, var jeg overbevist om at det lå noe bak. Men Nomusa åpna døra og var helt naturlig og alvorlig og lurte på om jeg så etter Siphiwe, og jeg var ikke lenger mistenksom, men begynte å forklare at batteriet hans var flatt og at jeg kom for å hente laderen. Plutselig kasta en hel gjeng seg fram fra gjemmestedet bak døra og ropte "Happy birthday!" - og jeg skvatt så jeg hoppa baklengs og hadde hjertebank i mange minutter etterpå... :)

Det var veldig koselig med litt feiring midt i alt skolestress - og artig med overraskelsesbursdagsselskap :)

Det ble tatt noen bilder, saa jeg haaper jeg faar lagt de ut etter hvert. Pluss en video! Jeg laerte dem nemlig bevegelsene til "Hurra for deg" paa Knuts bursdag ("bukke, nikke, neie, snu oss omkring, danse for deg med hopp og sprett og spring") - og noen laaerte noen ord ogsaa. Saa idag sang Knut, og jeg stod i midten, og saa paa noen veldig komiske krumspring :)

No comments: