Tuesday, June 19, 2007

Hjem, kjære hjem

Nå er jeg på Tynset igjen. Deilig å være hjemme hos mor og far. Sove lenge, rusle til tynsetbyen, ligge på sofaen - jada, dette er late dager :)

Flyturen gikk bra. Jeg spydde ikke en eneste gang, og det er slett ikke verst med tanke på alle de ti lettingene og landingene jeg måtte igjennom i løpet av turen. Jeg reiste med Knut til London - kjempekoselig med reisefølge.

Vel fremme i Norge var det jentefest. Ingunn, Cathrine og meg. Cathrine serverte treretters middag og mangfoldige typer drikke - og det ble skravling til langt på natt. Eller rettere sagt tidlig morgenkvist.

Så bar det avgårde oppover Rørosbanen, og på Tynset stasjon stod mor og far. De var knallbrune, og nok en gang er jeg den blekeste i familien - enda jeg kommer fra nesten ett år i Afrika. Men det er fordi det er vinter der nede nå (pluss at jeg har sittet inne og lest til eksamener). Bare vent til jeg kommer i juleferien - da skal jeg banke alle!

Fint å være i Norge igjen. Passelig temperatur, og godt vann fra springen. For ikke å snakke om den deilige, friske kulturmjølka.

2 comments:

Anonymous said...

Hei Ingrid. Følg med på tv2 om norsk familie hvor kona er fra Nigeria, og UDI har somlet 17 mnd for å få familiegjenforening med hennes 11 år gamle sønn. Det er broren til Per. Cathrine

Ingrid. said...

oi, kult! ja skal følge med!