Thursday, June 14, 2007

Hjemreise

Nå står hjemreisa for døra. Har vaska ut av rommet nå, etter at noen sterke gutter hjalp meg med å baere alt jeg har til oppbevaringsrommet (det var mye og tungt!). Før det hadde vi hatt restefest, og spist opp all maten vi hadde igjen som ikke kunne lagres over ferien.

I morra tidlig henter drosja meg kl 7, så drar vi og henter Knut i blokka der han bor, og så kjører vi til flyplassen. Det er fortsatt streik her, så vi er blitt anbefalt å beregne veeeldig god tid på flyplassene - både her og i Johannesburg.

Vi flyr med Ethiopian Airlines fra Johannesburg til London, så det betyr stopp i Addis Abeba og Roma langs veien. I Addis skal vi bytte fly, så der får vi noen timer. I Roma er det bare stopp uten å forlate flyet. I London skilles jeg og Knut - han skal fly til Sandefjord, og jeg til Gardermoen. Jeg ankommer kl 15.55 norsk tid, lørdag 16. juni. Da kommer Ingunn og Cathrine og moter meg - JIPPI! Jeg skal sove hos Cathrine, så det blir supert å få skravla litt norsk igjen :)

Søndag tar jeg toget til Tynset - og da er jeg HJEMME! Gleder meg :)

Gleder meg ikke fullt så mye til flyturen. Durban - Johannesburg - Addis Abeba - Roma - London - Oslo. Det blir veldig mange ganger opp og ned. Intet mindre enn 10 ganger, faktisk. Og jeg blir så lett flysjuk under letting og landing... En beiler har kjøpt ingefaerte til meg, så jeg skal drikke det og håpe at det hjelper. Det skal i hvert fall bli deilig å ta tog siste biten - og å komme frem...

HASTA LA VISTA

No comments: