Wednesday, October 26, 2011

Skrivemaraton

Det går stort sett BARE i skriving hos meg nå. Litt dårlig timing på oppgaveinnspurten kan du si, med så mye spennende som skjer rundt om i verden, som jeg ikke har tid til å følge godt nok med på. Noen veldig spennende og gledelige hendelser (les: valget i Tunisia) - andre mer ambivalente (les: Gaddafis død). Jeg har i flere dager ikke kunnet åpne twitter-kontoen min fordi det er alt for mye spennende der, og jeg har knapt tørt å bla igjennom Dagsavisen fordi det stort sett hver dag er engasjerende artikler der.

Jeg dropper gudstjenester, treningsøkter, måltider og nattesøvn.

For nå er jeg dypt konsentrert og ensidig fokusert på oppgaveskriving. Om 30 dager skal den leveres!!

Jeg blir skikkelig entusiastisk når jeg tenker på hvor bra den blir! For det blir den virkelig! Jeg vet jeg bryter janteloven når jeg skryter så fælt, men det er ikke til å stikke under en stol at dette blir ordentlig bra.

Derimot blir jeg lettere deppa over det harde nedskjæringsarbeidet som kreves. Jeg må ned på 40.000 ord og det er ingen spøk. Dessuten har jeg fortsatt mye skapende skrivearbeid igjen også, og det er direkte frustrerende å oppleve hvor lang og hard veien fra en ferdig utforma idé i hodet til et ferdig utforma argument på papiret er.

Men det går framover! 30 harde dager til, og så...!

No comments: