Wednesday, November 08, 2006

Nytt pass

I dag har jeg vaert paa Det kongelige norske konsulat i Durban og hentet mitt nye pass:


Jeg er veldig fornoyd med passbildet:


...fordi jeg i 10 aar har gledet meg til den dagen jeg kunne faa nytt pass og slippe aa rodme i passkontroller pga dette horrible bildet i det gamle passet:


Endelig slipper jeg aa se ut som en mannlig straffange. "Now you look like a woman" kommenterte en kamerat da han saa det nye passet mitt idag.

Det er ogsaa ganske kult at passutsteder er "Kgl. Norsk Ambassade Pretoria" og ikke "Gudbrandsdal politikammer". Ikke et vondt ord om Gudbrandsdalen, men dette faar meg til aa fole meg som en verdensborger :)

2 comments:

Anonymous said...

:)

Unknown said...

er det mulig?!?! heheh.. måtte le godt jeg, av kontrastene på de to bildene :) hehehehe... forstår at du gledet deg over det nye og fine bildet :)

klem