Monday, December 11, 2006

Dar es Salaam

Her er det varmt!!! Det er ikke sikkert at temperaturen er saa ekstremt hoy, men det er vanvittig fuktig, og svetten renner absolutt hele tida - enten jeg er inne eller ute, i skyggen eller sola, men vifte eller uten. Men det er deilig, jeg bare slapper av og nyter livet, spiser og drikker og sover. Fant En folkefiende av Henrik Ibsen paa engelsk - An enemy of the people - som jeg driver og leser. Veldig bra og interessant! Og saa kjoper jeg aviser og prover aa oppdatere meg.

Jeg hadde kjopt julegaver til Mikael, mor og far i Mzuzu, Malawi, men det lokale postkontoret kunne ikke sende post til Norge, saa jeg tok med meg pakka over grensa og planla aa sende den herfra. Hadde ogsaa skrevet julebrev og -kort til morfar, besta, tante Inger, onkel Jon, Hege, Monica - alle med familier - og bursdagskort til Karen Anni og Silje - skrevet i SOr-Afrika men ikke sendt pga eksamensstress. Men den pakka ble dessverre borte i busskaoset. Kunne ikke finne den igjen da jeg skulle gaa av i Dar... Men jeg fant heldigvis sekken min, og jeg klarte aa komme meg av selv, saa jeg er fornoyd allikevel. Kanskje jeg skriver nye kort og brev herfra, vi faar se...

Jeg er i Dar es Salaam for aa ordne visum til reisa videre etter nyttaar. Har besokt ambassaden i Rwanda i dag, og det virka fort gjort, saa jeg drar sannsynligvis videre til Arusha i lopet av uka.

Hasta la vista! Eller, tutawasiliana!

No comments: