Thursday, December 14, 2006

Mer fra Dar es Salaam

Her gaar livet sin gang og jeg fortsetter aa nyte det daffe ferielivet. Jeg bor hos Sam, kjaersten til min Afrika-Ingunn, og noen andre studenter. De er midt i eksamensrushet, stakkars, og har det travelt. Saa det gjor at jeg nyter slaraffenlivet ekstra mye - siden jeg ser kontrasten, hehe:)

Sams bror, Dick, har tatt seg av meg disse dagene, og i gaar dro vi paa strandtur. Vi tok ferje over til en halvoy som jeg ikke husker hva heter, og minibuss til en fantastisk deilig strand. Det var nydelig aa ligge og slange seg i skyggen - saa nydelig at jeg nesten ikke kom meg opp og uti vannet. Men da jeg omsider fikk karra meg opp fra solsenga og uti bolgene, angra jeg absolutt ikke. Vannet var glovarmt! Nesten paa grensa til aa vaere ubehagelig, men det var definitivt fortsatt behagelig. Passe store bolger. Jeg laa og flot paa ryggen, og ble nesten dyssa i sovn... (Ja, tenk, lille meg med vannskrekk ligger og flyter paa ryggen i bolgene - det er hva jeg kaller framgang.) Jeg hadde selvfolgelig glemt bikinien naa ogsaa, saa jeg svomte i samme utstyr som i Lake Malawi. Hadde ikke med noe haandkle, for jeg hadde tenkt aa bruke kangaen, men den var jo enda vaatere enn meg etter svommeturen, og det gikk tregt aa torke seg, siden sola var paa vei ned.

Det ble etter hvert morkt og stjernehimmelen aapenbarte seg over oss. Det var saa vakkert at det gjorde vondt i ribbeina - stjernehimmelen over oss, lyden av bolgene, en varm bris fra havet. Det var utrolig fristende aa sove der paa stranda, men vi var skrubbsultne, og det var ikke noe mat i naerheten. Saa vi dro tilbake og ferja til byen igjen.

Jeg vet ikke om det var saltvannet eller maten vi omsider fikk i oss, men jeg hadde i hvert fall en troblete natt med mageknip og suppebaesj. Jaja, shit happens... Men jeg er kanskje litt dehydrert, saa dere faar unnskylde hvis jeg skriver litt uforstaaelig. Hjernen henger ikke helt med. Saa naa maa jeg hjem og drikke mer vann. Tuwasiliane:)

No comments: