Wednesday, December 20, 2006

Julemiddagsfantasier

Jeg og Lene Elisabeth har drevet og fantasert om julemiddager og andre gourmetiske muligheter, og kommet fram til en super plan for julaften. Jeg har lengtet etter hjemmelaga pizza siden i september, men har ikke noen stekeovn i Durban og kjenner heller ingen som har det. MEN Lene Elisabeth og Marc har stekeovn! Så dette byr på uante muligheter :)

Vi snakka om pinnekjøtt - det er jo mye geitekjøtt her i hvert fall, som likner på norsk sauekjøtt, det sauekjøttet som er her er veldig beskt (altså omtrent motsatt av i Norge hvor geita er besk), og forskjellige andre muligheter, men ingenting slår pizza. Så julaften skal vi ha pizza til middag - HURRA!!! Vi har planlagt hvor vi skal få tak i kjøttdeig og ost - vi har allerede oregano, mel og gjær. Jeg gleder meg så sinnssykt at jeg kan ikke få sagt det. Vi bestemte oss allerede på mandag, og flere ganger om dagen, kommenterer vi hvor innmari vi gleder oss.

Det er jo masse deilig fersk frukt her: appelsiner, ananas, bananer, papaya og mye mer, så til dessert skal vi skjære opp frukt, og så skal vi kjøre på butikken og kjøpe ISKREM!! (Vi har ikke fryser her, så vi kan ikke kjøpe på forhånd.) TJOHO!! Nå klarer jeg nesten ikke vente til julaften.

Men i dag skal vi bake sjokoladekake, for vi skal ha med kake til Mary og Don (de to amerikanerne) som dessert til lunsj i dag. Så det hjelper på ventetida :)

Mh, jeg har lyst til å flytte til et sted med stekeovn..........


No comments: