Friday, April 13, 2007

Hilsen fra Durban

Det begynner faktisk aa bli ganske lenge siden sist - i hvert fall i forhold til det jeg hadde forestilt meg da ferien begynte (da var jeg sprekkferdig av stoff jeg ville skrive om).

Etter en saerdeles daff start paa ferien, har pendelen snudd og jeg har sittet timesvis i biblioteket de siste tre dagene, fordypet i boker. Det er ganske herlig. Jeg har utsatt de kjedelige artiklene (dvs de som handler om hvordan man lager statistikk i forskning), og sitter i stedet og koser meg med artikler om oss komplekse mennesker.

Svommeturen i Det indiske hav som jeg nevnte i forrige post var ikke en dag for tidlig. Naa er nemlig vinteren paa vei i full fart. Jeg har gaatt med sokker og sko de siste dagene, til forskjell fra barbeint i slipperser hittil i aar. Jeg har ogsaa funnet fram mine langermete gensere, og tviler paa at jeg kommer til aa bruke bikinien igjen med det forste.

Ellers er det ikke mye nytt. Det gaar i majones og kyllinglever, kun kaldt vann i dusjen om morran, en stor dose guttetrobbel, vm i cricket paa tv, zulu-gloser, og diskusjoner om Vestens undertrykkelse av Afrika og situasjonen i Zimbabwe. Alt er som vanlig, med andre ord.

No comments: