Wednesday, September 19, 2007

Cricket (og litt Rosenborg)

Jeg var paa cricket-kamp i dag/kveld! Det er verdenscup her i SA for tida, og Durban er en av arrangorbyene. Vi som er flittige studenter fikk bare med oss litt av kampen mellom Sor-Afrika og New Zealand. Sor-Afrika vant saa det var fullt hus og stormende jubel. Veldig goy.




Rett etterpaa var det kamp mellom India og England. India vant - suverent - selv om det saa ut som om England skulle klare aa ta dem igjen en periode. En indisk spiller, Yuvraj spilte en sensasjonell runde med seks seksere paa en over! Jeg antar at de fleste lesere av denne bloggen ikke skjonner seg paa cricket, men oversatt til fotballspraak vil det si noe saant som at en spiller scorer maal, keeperen tar utspill, den samme spilleren scorer paa nytt mer eller mindre direkte - og slik gjentas det seks ganger. Det var helt spektakulaert! Det har bare skjedd 3 ganger tidligere i cricket's historie. Her er helten, som selvfolgelig ble kaaret til kampens beste spiller:



Ellers saa fikk jeg med meg litt av forste omgang og hele andreomgang av Champions League-kampen mellom Chelsea og Rosenborg i gaar. Det ble sendt paa betalingstv (Liverpool ble sendt paa gratistv), men heldigvis har studentblokkene tilgang. Saa jeg fant en studentblokk med Chelsea-fans - og kunne ikke tro mine egne oyne da jeg saa at Rosenborg leda! Det var en veldig morsom kamp, ikke minst fordi jeg kunne folge Chelsea-fansens vantro og skuffelse underveis :) Heia Rosenborg!

No comments: