Thursday, September 27, 2007

SLANGE

I dag saa jeg en slange for forste gang i mitt liv! (med unntak av huggorm)

En gronn mamba!

Jeg og Chris var paa vei til dora hans - han lofta opp armen, og skvatt tilbake - for der laa det en slange paa tvers av dora og krolla rundt den metalldingsen som regnvann renner igjennom (jeg er for oppskaka til aa tenke nok til aa huske hva det heter...).

Heldigvis var jeg med en toff afrikansk mann som har vaert borti slanger mange ganger tidligere. Han skremte den ned i hullet til avlopsroret, lista seg inn og kokte vann mens jeg stod og holdt vakt for aa passe paa at slangen ikke stakk av - og saa helte vi kokende vann ned i hullet - og drepte slangen.


Den provde aa redde seg ut (stakkars!), men Chris hadde ingen naade og helte istedet det kokende vannet rett i hodet paa den.

Gronn mamba er veldig giftig - og kan drepe! Saa det var noen dramatiske minutter...


Det er fordi den er saa giftig at vi maatte drepe den, og ikke bare skremme den vekk. For tenk om den kommer inn i huset...

No comments: