Monday, September 24, 2007

Delfiner - og kanskje en hval

Jeg har vaert i Umhlanga i den nordlige delen av Durban denne helga. Umhlanga er et rikmannsomraade - og alle snakker om det, men jeg har aldri vaert der, saa det var goy aa dra dit og se. Vi rusla langs strandpromenaden og kosa oss. "Vi" er jeg og Monika. Monika er norsk, og har vaert noen uker i Durban naa (drar til Norge igjen i kveld), og flytter ned hit etter jul. Det har vaert veldig koselig aa bli kjent med henne! Hun har bodd hos en fyr som heter Paul, og som har leilighet med fantastisk utsikt over havet.

I dag morges stod jeg paa verandaen og skuet utover havet - og saa en stor delfinflokk svomme og hoppe og more seg!



Jeg har ikke kamera, saa jeg har funnet dette bildet paa www.stansbie.co.uk, men det er fra Durban. Og det var omtrent akkurat slik det saa ut. Det var graatt vaer og graatt hav - og plutselig la jeg merke til noen delfinfinner. De var kanskje 15-20 stk. Veldig goy.


Etterpaa, mens vi stod og lagde sen frokost, saa jeg noe som var altfor stort til aa vaere delfin. Kanskje det var hval! Det finnes i hvert fall hval i omraadet, saa det er ikke umulig... (Bildet er fra www.travelblog.org)

Kult!?

1 comment:

Kjetil said...

Veldig kult:) Mer spennende dyreliv i Durban enn i Stellenbosch i alle fall.