Thursday, September 13, 2007

Leeenge siden sist...

Hjelpe meg, naa er det over en uke siden forrige oppdatering. Avsluttet et treukers maratonlop med essayer, prover, m.m. saa aa si hver dag - i gaar var siste innlevering, og naa er det en uke til neste. Saa jeg har tenkt aa slappe av, blogge, skrive mailer igjen, og ta igjen "alt" det tapte...

Har MASSE paa hjertet, saa forhaapentligvis gaar vi naa inn i en aktiv bloggeperiode :)

Det jeg maa si naa, er at jeg i kveld har vaert paa foredrag med Nozizwe Mdlala-Routledge. Jeg antar at du maa vaere veldig inne i sorafrikansk politikk for aa vite hvem det er, men hun er en spennende dame! Hun ble i august sparket fra stillingen som visehelseminister. Hun har vaert kritisk angaaende regjeringens (manglende) handling mot HIV og AIDS - hun er en aktivist, en feminist og en folkets forkjemper, og president Thabo Mbeki har mott mye kritikk for avgjorelsen om aa sparke henne. Det er ingen tvil om at hun ble for utfordrende for han...


Det var en flott opplevelse aa se og hore henne 'live'. Hun virker saa sterk, hun er saa flink til aa inkludere og engasjere forsamlingen. Jeg har faatt et nytt forbilde.
Men naa maa jeg lope, for jeg fikk sms om at en pizza venter paa meg og den maa ikke bli kald :)


No comments: