Friday, October 22, 2010

Første høst siden 2005

Tro det eller ei, men dette er først høstopplevelse i Norge siden 2005! Det var faktisk litt herlig å komme ut på Gardermoen og kjenne den klare, kalde lufta. Fine farger på skogen langsmed jernbanen hele veien opp til Tynset. Fint hvitt florlett lag av frost eller snø på bakken. Vakkert ja!

Det var minus 13 grader da jeg stod opp idag, og jeg er tydeligvis ikke vant til å leve i kulde, for jeg har ikke engang klart å passe på å holde liv i vedovnen. Så nå må jeg fyre opp att, og så kanskje driste meg ut på en liten gåtur.

Har ringt "hjem" til Durban allerede. Det tok ikke mange timene etter at jeg dro før det ble problemer gitt. En av guttene har stjålet penger fra brussalget til en annen. Jaja, nå får de lære å ordne opp på egen hånd. Jeg ber bare om at det ikke blir for voldelig...

Gutten jeg snakka med på tlf var redd jeg ikke kommer tilbake, og sa han gråt i går kveld og ikke fikk sove. Huffameg, jeg gråt da jeg dro jeg også, så jeg skal ikke si noe. En av dem klemte meg akkurat litt for lenge da vi sa hadet til at jeg klarte å holde tårene tilbake. Men to uker er jo ingenting, og jeg kommer tilbake!

Men først: nyte familie, venner, natur og fred i Norge!


No comments: