Wednesday, October 13, 2010

Hvordan det gar med noen av guttene

Gutten ble ikke innlagt nei, og fikk beskjed om at det finnes ingen hospicer e.l. han kan til. Det eneste sykehuset har å referere til er gamlehjem, men gutten er 21 år og får ikke komme inn der. Ikke fikk han medisiner heller - bare noen poser med energigrøt. Så det var nedslående. Jeg var så sliten etterpå at jeg hadde lyst til å ta en tur rundt hjørnet til gutta og ta en røyk med dem (og da mener jeg ikke sigaretter). Haha, nei, det er halvveis spøk. Men litt alvor også, kanskje. Får bare lyst til å rømme vekk av og til - en døende gutt som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av er ingen spøk. Men jeg tok en middagshvil i stedet, og det gjorde jeg i går også, og du verden for en mye bedring løsning! Energien og livsgnisten er tilbake - så nå er det bare å stå på og håpe det beste! Litt mer søvn, litt mer mat, litt mer drikke - og håpet og tålmodet og styrken er tilbake.

Heldigvis går det bedre med andre. Fire gutter bor nå innendørs! Er ikke det FANTASTISK???!!! De har bodd innendørs i snart en uke allerede, og det er lengre enn jeg tippa på forhånd, så det lover bra. De lager mat og vasker og står på. Skikkelig artig å besøke dem. Det regner mye for tida, så det er innmari godt for dem å sove under tak, og de storkoser seg. Kjempespennende å se hvordan identiteten deres endrer seg fra "gatebarn" til "vanlige folk". Utrolig hvor stor forskjell det utgjør å bo i en leilighet. Det er virkelig oppmuntrende og artig å se.



No comments: