Sunday, October 31, 2010

Innelykke

Jeg blir så glad av å tenke på hvor bra det går med de som flytta innendørs for noen uker siden, og det minna meg om den første morgenen etter at de hadde flytta inn. Ut av døra strømma musikk: "I used to dream about the life I'm living now. I made it! I made it!" ("Jeg pleide å drømme om det livet jeg lever nå. Jeg har klart det!") (den sangen der Lil Wayne er med, vet dere). Og da jeg åpna døra, ble jeg møtt av lykkelige gutter som dansa i senga.

Det var en annen stemning enn en gang vi dro på besøk til noen av familiene deres, og de satte "No Love" med Eminem og Lil Wayne på repeat i bilen. Teksten der sier blant annet: "It's a little too late to say you're sorry now. You kicked me when I was down ... You showed me nothing but hate ... And I don't need you no more." ("Det er litt for sent å si at du er lei for det nå. Du sparka meg da jeg lå nede ... Du viste meg ikke noe annet enn hat ... Jeg trenger deg ikke mer.") Heldigvis har det endra seg. Men den nyopptatte kontakten med familiene skal jeg skrive om mer en annen gang.

Akkurat nå: Glede seg over lykken, verdigheten og troen som kommer med det å bo innendørs.

I used to dream about the life I'm living now!


No comments: