Monday, November 01, 2010

Underbuksestolthet

Lillebror er hjemme på perm, og buksa litt langt nede på rumpa og bokser'n som vises ga meg et anna minne:

I forbindelse med at vi skulle til Cape Town på filmpremiere ble guttene fiffa opp litt. Lista var ganske lang, med for eksempel hårklipp, og innkjøp av sko, dressbukse, sokker og - etter mitt krav - underbukser. Deler av tida skulle vi alle ligge på ett og samme rom, så jeg bestemte at de måtte ha underbukser, for det visste jeg på forunderlig vis at de ikke hadde fra før... Og det hadde de på ingen måte noe i mot. De var tvert i mot svært så engasjerte da vi stod i butikken og de skulle velge - størrelse, stoff, motiv, farge. Jeg la ned forbud mot tangatruser (igjen, fordi vi skulle dele rom deler av tida), men ellers stod de fritt.

Etter innkjøpet var de tydeligvis svært så stolte også. Da jeg kom kjørende til området rundt det lyskrysset de holdt til ved, gikk han ene rundt - ikke bare med buksa sæggende nede på knærne, men også smekken oppe og buksa åpen for at mest mulig av bokser'n skulle vises. Jeg måtte gjemme meg bak rattet og le litt før jeg kunne gå ut...

Ellers var det nok deodoranten som var aller mest populær. Og sokkene kommer på en god andreplass for hva jeg satte mest pris på. Prikken over i-en var slipset. Du verden for noen kjekke herremenn de ble!



1 comment:

Lisbeth said...

Ååå, skulle gjerne sett dem!