Thursday, October 25, 2012

O lykke!

For en dag!

For det første: Vi har strøm. Overraskelse er ikke et dekkende begrep - det er nærmere et sjokk. Strømmen har vært borte denne uka og vi fikk beskjed om at det er en stor kabel nede i gata som var ødelagt og at det kom til å ta et par dager å reparere den. Jeg er visst blitt uforholdsmessig pessimistisk, for jeg tenkte "hvor i all verden skal de få reservedeler fra?" og forberedte meg psykisk på et par måneder uten strøm. Men jeg får legge Ludvig til side, og finne fram igjen Solan! Strømmen er tilbake allerede!

For det andre: Jeg sitter og spiser lakris!! Helt alene, uavhengig av strømstatus, så er det nok til overskriften "O lykke!" Et besøk fra Norge kom i morges, og fram fra håndbagasjen kom to poser lakris!! Jeg ble så glad at jeg fikk tårer i øynene. Jeg prøvde å beherske følelsene mine - jeg satt tross alt til bords med hardbarka misjonærer som har flyktet fra kriger og kommet tilbake, levd midt i alt som finnes av elendighet her, og jeg lever i grunnen midt i ganske mye elendighet selv, så det sømmer seg ikke å bli bokstavelig talt hoppende glad av noe så trivielt som lakris. Men, sannheten er at jeg hadde lyst til både å hoppe og gråte av glede. Så nå sitter jeg og nikoser meg, og Ludvig sier "kanke jeg få en lakrisbit til a?" ;)


Oi, jeg kom forresten på enda en god nyhet. Kongo har kobla seg på en optisk fiberkabel for internett, og i går fikk vi beskjed fra nettleverandøren vår at vi snart kan vente oss raskere nettforbindelse! Lyst på en prat? Kom deg på skype!

No comments: