Saturday, February 09, 2008

Ayurveda - a taste of heaven

Mmmmmh, i dag har jeg opplevd noe deilig. Shirodhara og Abhyangam. Ayurvediske behandlinger som foles bedre enn en hel ferie pa fjellet...

Shirodhara er en behandling med varm olje som renner pa panna fra en bolle, sammen med hodemassasje:

Det skal lindre stress og gi fred i sinnet, og jeg ble ikke skuffa. Virkningen var nesten overveldende i begynnelsen, og opplevelsen var sa sterk at tarer pipla fram. Etter en stund senket den store freden seg.

Abhyangam er oljemassasje for hodet og kroppen. Hun brukte generost med olje, og masserte hodet og ansiktet mildt, og kroppen foran og bak med raske, store bevegelser. Fikk virkelig fart pa blodomlopet!

Det deiligste var nesten det avsluttende badet. Forst skylte hun varmt vann over meg, og sa masserte hun meg inn med en gronn urteblanding som vaska bort restene av olje. Og sa botter med varmtvann skylt over meg igjen. Dette skal jeg gjore igjen...

1 comment:

Siphiwe said...

Hey Mlungu I'm sorry you know this online registration thing is really fustrating even if you are here on campus so I can't imagine how dificult it is for you over there.there is a long story about booking which i don't think will work for you,if its possible or if you would like me to do it,I can speak to some lecturers in Social work department to try and sort something out fro you,or else I can email Vishanthie.You can tell me which is what you would prefer me to do,but the online thing I thing its a mess especially when you are so far.I heard Chris is back and I still don't believe it I still need to find out how true is it.Keep well Mlungu and update me I'm willing to try and help you out.Cheers!