Monday, February 11, 2008

Bye bye Delhi

I dag er min 17. dag i India og Delhi, og det er pa tide at ferden gar videre. I morgen tidlig kl 6.15 gar toget til Lucknow. Na skal jeg fa oppleve instituttet og menneskene som mor motte da hun var i India - og som gjorde sa sterkt inntrykk (selv pa meg som ikke var der) at det alltid har vaert en drom for meg siden a komme dit.

Her er rommet som har vaert hjemmet mitt her i Delhi:


Jeg har balkong, hvor jeg sitter og varmer meg nar det er sol... Og ser pa naboungene spille cricket:

Et bilde av badet. Varmtvannstanken vises ikke, dessverre, enda den er det viktigste av alt - hadde ikke klart a sta opp til et kaldt bad sa frysende kaldt som det er her...


Det gule banneret er det som gjor at vi finner veien hjem igjen... Gatebildet er generelt litt kaotisk for en utlending, sa det er viktig a finne landemerker som gjor at man kjenner igjen veien :) Ved dette gule banneret (Modern Studio Colour Lab) tar vi inn til venstre for a komme til guesthouset:





Og her er gata i andre retningen (mot internettkafeen, blant annet):


Den vakne leser har kanskje merket seg at jeg de siste dagene har skrevet "jeg" istedet for "vi", og at det ikke lenger er noen bilder av Chris her. Vel, det har skjedd noen endringer. Sonnen hans ble syk, sa han matte dra tilbake til Durban torsdag morgen. Jeg har derfor vaert alene de siste dagene. Det har gatt veldig fint. Merker riktignok at det er utrolig deilig a ha mannlig reisefolge, men det har ikke vaert plagsomt a vaere alene heller. Jeg ma si jeg finner indiske menn svaert sa respektfulle - med bare noen fa unntak.

Jeg har benyttet anledningen til a skjemme meg selv bort - med massasje og ayurvediske behandlinger som tidligere beskrevet og tempelbesok, men ogsa med VESTLIG MAT! Hurra! Pizza Hut har vaert redningen min denne helga



Nam! Ingenting er sa godt som pizza...



Jeg forsokte meg pa en Lemonade Masala til avisa mens jeg venta pa pizzaen, men det ble altfor indisk for meg, ja. Takke meg til vann! Ma bare ha en pause fra alt som smaker indisk krydder...



Men helga har gjort meg godt, og jeg er na klar for en ny uke med indisk mat. Har faktisk tenkt a droppe Pizza Hut ikveld, til fordel for stamstedet Karnataka. Der har ikke regningen folge av sjokolade eller drops, men et fat med anis. Veldig forfriskende og godt, og dessuten bra for fordoyelsen. Bare ett eksempel av mange, pa hvor sunn og helhetlig den indiske kulturen er (etter min opplevelse/oppfatning).


Til slutt en elefant - midt i Delhis travle gater:

No comments: