Sunday, March 29, 2009

Fotballflause

Det var ikke akkurat med stolthet jeg satt og heiet på Norge i går... Og kampen endte med en fortjent seier til Sør-Afrika. Ikke det at de spilte så fantastisk, men Norge spilte enda mye verre. Jeg hadde egentlig tenkt å dra opp og se kampen live, men fikk ikke tid til å vaere borte hele helga (massssse skolearbeid nå før påske). Og det var like bra, for det ville føltes som bortkasta penger å fly opp og se en slik fotballkamp.

Men vi var en gjeng samla, og det lå an til å bli mye moro, for jeg var eneste norske supporter, og fikk virkelig gjennomgå. Bafokeng stadium ligger i et ganske varmt område, så det ble mye vitsing om heteslag vs snøballkamp. Noen påstod at de norske spillerne sprang mye raskere på den delen av banen som hadde skygge enn på solsida, og at hver gang Norge fikk ballen skyndte de seg å slå pasning over til skyggesida. Mulig det er sant, og jeg klandrer dem ikke. Har nesten hatt heteslag selv disse dagene, og jeg er ikke engang vant til snø eller norsk vinter. Aircondition funker ikke i bilen min, så hver gang jeg må stoppe på rødt lys begynner svetten å piple og svarte dotter å danse foran øynene...

Anyway, hver gang det sørafrikanske laget fikk ballen, ropte alle 'slå ballen over til sola!' - og det funka for plutselig stod det 2-1 til vertsskapet.


(Bilder fra dagbladet.no)

No comments: