Friday, March 20, 2009

Livstegn

Et livstegn igjen - lenge siden sist... Jeg har 'fri' fra forelesninger nå pga studentdemonstrasjoner. I går kom det melding over høyttaleren på biblioteket om umiddelbar evakuering. Datasalene ble også evakuert. Demonstrasjoner har en tendens til å bli voldelige, så alle tegn til studerende studenter (e.g. som bruker bibliotek og datasal) ble fjernet. I dag ser det ut til å gå fredeligere for seg.

Det går forskjellige rykter om årsaken til demonstrasjonene. Vi som studenter har ikke blitt informert, så det er dårlig organisert, dessverre. Noen rykter sier at demonstrasjonen er mot økonomisk ekskludering av studenter og mot den dårlige og mangelfulle servicen boligkontoret har ytt. Andre rykter sier det er en politisk demonstrasjon for ANC, og det var mange av de jeg så som hadde på Zuma t-skjorter. Hvis det er mot økonomisk ekskludering av studenter ville jeg gjerne vært med, men jeg vil ikke være med i en Zuma-støtte, så siden det ikke er gitt noen offisiell informasjon, sitter jeg altså her og skriver blogg istedet.

Forrige helg var jeg i Stellenbosch pa landsmøte for ANSA Sør-Afrika. Det var veldig hyggelig, og omgivelsene var nydelige. Vi møtte Tora Aasland, ministeren for høyere utdanning og forskning, og det var faktisk ganske interessant. Ikke verst å få et intimt te-og-kaker-møte med henne :)

Ellers er det jo mye som skjer. En baby er blitt født...

Men nå må jeg komme meg tilbake til en av oppgavene som bør bli ferdig i dag. Ha en fortreffelig dag og helg :)

Til slutt et visdomsord: Be kinder than necessary, because everyone you meet is fighting some kind of battle.

No comments: