Friday, June 11, 2010

Laduuuuumaaaa!

(Mål! eller Scoring! på Zulu - lær det først som sist, det er forhapentligvis et ord du vil fa mye bruk for under VM)

VM-feberen har nådd oss i Hong Kong også. Vi var en gjeng sør-afrikanere og noen andre som dro på bar og så apningskampen. Jeg sier "vi", for jeg er herved sør-afrikaner for noen uker, og åpningskampen ble feira som den stolte eier av Bafana Bafana-trøya.

Jammen dumt vi ikke vant, men vi scora i det minst VMs første mål, og det er jo ikke verst :-)

Målscoreren, Siphiwe Tshabalala, har jeg sett mange ganger. Han spiller nemlig for Chiefs som er yndlingslaget til noen venner av meg, så jeg har ofte vaert tilskuer på kamp med dem.

Men klokka er ett om natta her, og jeg har presentasjon i morra, så jeg må komme meg i seng nå...


No comments: