Tuesday, September 04, 2012

Bon jour!

Endelig har jeg funnet en internettkafe med bra nok internettforbindelse til at jeg klarer aa logge paa bloggen og bra nok tastatur til at jeg klarer aa skrive. Slett ikke verst! Dette er i det hele tatt en bra dag, for i ettermiddag var det vann i krana paa badet! Ikke nok trykk til at vannet kom ut av dusjhodet riktignok, men med litt akrobatikk og styrketrening fikk jeg vasket haaret i den nedre krana. For en herlig foelelse! I dag har jeg gaatt rundt og kjent en lukt rundt meg - til slutt maatte jeg innse at den kanskje kommer fra meg... Jaja, det kommer en dag i morra ogsaa, kanskje er det vann tilgjengelig da ogsaa! Kan jo ikke vaske alt paa en gang, og naa er det deilig med rent haar!

Stroemmen kuttes hver morgen og hver ettermiddag/kveld, men er som regel i orden noen timer paa dagtid og kommer tilbake igjen en times tid etter at det har blitt moerkt. Imens sitter jeg i moerket og leser i lyset av et stearinlys, eller hoerer paa de uuttoemmelig historiene til Ingeborg. Kjempekoselig! Dessuten sitter hun og oever meg i fransk. Jeg har begynt aa laere fransk, og Ingeborg som er fransklaerer langt inn i beinmargen er en veldig god hjelpelaerer paa kveldene! I dag har jeg laert aa telle, og det er veldig nyttig, for selv midt i swahili-setninger sier kongolesere flest tall paa fransk, og da detter jeg av lasset. Saa jeg vet hva jeg har aa gjoere i kveld - repetere og repetere til tallene sitter som stoept i hjernebarken!

1 comment:

Stig said...

Un, deux, trois ...
Øv litt for meg også, er du snill.
Og hils den foreløpige fransklæreren din :)